Monday, September 7, 2009

tidur sayang tidur


Mmmm malasnyer nak updated blog ari nie.Dah jadi macam diari pulak blog ni aku rase.Padahal masa zaman2 sekolah dulu bila time subjek english adalah teacher suruh buat journal tentang perihal sehari2.Setiap sebulan nak kena review kat dalam class sorang demi sorang.Leceh kan.
Sekarang ni kul 2am,tadi baru bangun kul 12 tadi,tak tersedar pulak tertidur sedangkan lps solat maghrib tadi terus aku mendapatkan iqa sebab ummi dia nak semayang pulak.Gitula rutin2 baru sejak bergelar parent nie,terpaksa bergilir2.Dah dapatkan iqa aku terus dukung dia tersengih2 muke dia bila aku dukung.Uminyer pun masuk dalam bilik semayang+mengaji.Tinggal aku n iqa kat ruang tamu,tgk berita jap apa dah jadi dunia ari ni?Aku pun terus duduk di sofa pjg sambil dukung iqa.Waaaaa nagis pulak si iqa nie,merenget2 tak nak bagi aku duduk la tu.Bila aku bangun terus dia senyap,apahal baby girl aku ni asyik nak berdukung jer 24jam siap demand x bagi duduk atau letak baring dia kat bawah.Aku usung dia dari ruang tamu,dapur pastu ke balkoni terus senyap sambil sengih2.Lengoh jugak rasenyer dukung iqa lama2 nie,tak silap aku berat dia dh 7kg.
Terdengar suara ummi start mengaji,aku bawak iqa masuk dalam bilik.Letak atas katil sebelah ummi dia sedang kusyuk mengaji,diam la pulak si iqa nie, mungkin dia nak mengaji jugak kot.Aku pun baring kat sebelah iqa sambil peluk2 dia.Nampak macam mata dia dah nak lali,aku pun terus dodoi dia.Menghayati bacaan Al-quraan yang dibaca oleh ummi buat iqa terus senyap sambil terkamit2 mulut dia 'menegor'.'Ralik' aku dengan telatah dia sambil aku dodoi dia,"tidur sayang tidur".Tup-tup aku yang tidur dulu.'Rezakla' abah nie.hehehehe.

No comments: