Thursday, August 27, 2009

1st day buke pose at kuantan






Ramadhan dah tiba 20/08/09.1st day pose memang memenatkan ye tak.Maklumlah dah lama tak puasa wajib.Sunat pun jarang2 sekali nak buat.Kalu perempuan bolehla ganti2 mana yg ter"missed" tu ye tak.Bagi lelaki gantang yg penuh posenyer ni alhamdulillah syukur dapat bertahan lagi walau usia agak di hujung remaja.Masih bisa ku tahan lapar dan dahaga.Alhamdulillah Ramadhan tahun ni penuh dengan keceriaan bagiku kerana tak seperti tahun2 yang sudah asyik berdua jer berbuka.Tahun ni jeng jeng jeng kami berempat kadang2 berlima.Syukur alhamdulillah terasa xla kesunyian sangat kan.Hari pertama berpuasa nak berbuka dengan apa yek?Di kepala memikir pasar ramadhan kat Tmn Zamrud,PKNS Bangi,Bdr Teknologi.Jam baru 10 pagi tapi kepala dah "koya" memikirkan juadah apa yang perlu dirasmikan untuk berbuka puasa pada hari yang pertama ini.Ye la kan aku ni seorang yang suka makan.Sedang asyik mengelamun tiba2 hati tersentak teringatkan plan hendak ke kuantan ari nie.Terlupa lak yang aku belum bagi kata putus dekat alang(adik) yang kami ingin berbuka puasa di kuantan.Mmm lalu aku mencapai telepon aku yg xde 3g ni lalu ku tekan nama alang untuk didial.Alamak air time celcom tamat tempoh lak telefon kat umah aku berbelas2 biji tapi satu pun xleh pakai sebab kredit dah pokai.Last2 sekali terpaksa pakai telepon rumah.Yang nie memang ade jer kredit dia sebab pakai dulu nanti cukup bayar,hahaha.Aku telefon alang, kebetulan dia ada kat umah tak kerja katanya sebab tunggu aku satu family datang.Laaa semalam cakap ari nie kerja siang tapi tak kerja pulak katanya.Tengah pasang kipas siling baru dalam bilik.Oooo takut syafiqa panas yer.Cepat2 dia pergi beli kipas baru.Abih cerita aku cakap kat alang yang aku nak ajak dia makan kat luar ajer x yah susah2 masak kat umah.Dia cakap ok.Aku pun inform kat wife n adik ipar aku yang kiter semua pergi berbuka puasa kat kuantan ari ni.Diorang on jer, ari sabtu la katakan esok ahad pulak.Bolehla tidur semalaman kat sana.Alang n family pun dah sound aku. asyik2 kitaorang jer pergi tidur rumah mu,mu tak rajin pun gi jalan umoh aku kuantan.Hehehe memang betul pun aku n family x pernah pun bermalam kat umah dia.Kalau ada pun singgah kejap jer tu pun samada nak balik trg atau on da way balik kl dr trg.Okla ari nie turun ktn ooo jauhnyer buker pose tahun nie.Tapi xpela lama x tgk adam danish(anak sedara).Dia pun duk bising2 kat telefon nak jumpe adik syika.Lepas Zohor lebih kurang kul 3pm kami bertolakla ke ktn.Sampai Ktn dalam kul 6pm.Aku tanya alang,"mu doh booking ke makanan kat tempat Tomyam tu?"Dia jawab, "xpun.Tak lagi?Abih camana nie nak buker pose?Soal aku.Dia kata kat kedai tomyam tu tak sesuai nak bawak baby,ramai orang "bolok".Maklumla sekarang nie duk sibuk dgn H1N1 ye tak.Takut gak dier.Tapi kalu pikir logik betul gak kat Kuantan da byk jadi mangsa virus selsema babi nie.So kita nak buka pose kat aner?Tanya aku kat Alang.Dia cadangkan kat MS Garden Hotel, kat sana ada open buffet for buka pose.Aku tanye braper se kepala?Dia kata Rm45++ seorang.Aku tanya wife dia onn jer sebab nak rasa mcmana buker pose kat hotel.So dipendekkan cerita kami semua berbuka pose kat hotel ari tu.Burrg kenyang semuanyer.Dari waktu buke pose sampai kul 10 mlm kami mkn n mkn sahaja.Memang berbaloi,makanan pun best.Paling best kambing golek.yum yum.Alhamdulillah.

Posted by Picasa

No comments: